"Vitrapack gaat zijn eigen weg en blijft investeren. Dat zorgt voor zekerheid en stabiliteit."

Arjen Van Keulen, Perfetti Van Melle

Perfetti van Melle

Zoekend naar een totaalontzorger. Het was de uitdaging voor Perfetti om op zeer korte tijd de Mentos Popins ook in Europa te lanceren. Initieel leek het een eenvoudig project gezien de eerdere lanceringen in USA en China.

Door last minute discussies met hun klant kwamen ze extra onder druk te staan. De prijs moest naar beneden én de uitstraling was niet goed genoeg.

Dit alles in een setting van tijdsdruk. Time to market is alles voor een bedrijf als Perfetti. Ze moeten er immers voor zorgen dat ze de concurrentie voorblijven. Tijdverlies tijdens het ontwikkelingstraject is al zeker geen optie. Ze werken dan ook alleen met partners die hierin mee kunnen. Wij hebben ondertussen bewezen dat Vitrapack dat kan.

Toegevoegde waarde

Toegevoegde waarde zit in het het ontwikkelingsstuk. Telkens als onze klanten een uitdaging voor ogen hebben, kunnen ze bij ons terecht om scherp te krijgen welke kant we samen uit moeten op specificatie gebied. Wij kunnen snel een vertaling maken van hun wensen op vlak van uitstraling, verwerkbaarheid en functionaliteit.

“Vitrapack begeleidde ons in dit specifiek geval om van diepdruk over te stappen naar flexodruk. Hierdoor konden we een kostenbesparing doorvoeren.” – Martijn de Vlieger

In dit specifiek geval begeleidden we hen om van diepdruk over te stappen naar flexodruk. Hierdoor konden we een kostenbesparing doorvoeren. Om de uitstraling op het gewenste niveau te krijgen was het belangrijk de specificaties van de folie én het ontwerp bij te sturen. We stuurden hen meteen sample materiaal op, testrollen en zorgden zelfs voor persoonlijke begeleiding ter plaatse bij het testen.