07/07/2016

Voelbare vernis prikkelt je zintuigen

Vitrapack houdt je steeds op de hoogte van bijzondere toepassingen, zodat jij je klanten kan blijven verrassen. Dit keer brengen we onze voelbare vernis – de ‘tactile lacquers’ – onder de aandacht. Deze afwerkingstechniek voegt een extra dimensie toe aan je verpakking, waardoor je letterlijk een extra zintuig aanspreekt.

Traditionele marketingcampagnes prikkelen vooral onze ogen en oren: je luistert naar reclame of leest een advertentie. Vitrapack gaat een stap verder en spreekt met deze verpakkingen ook de tastzin van je klant aan.

Look & feel van papier

Wanneer je de hele verpakking met voelbare vernis behandelt, verleen je het product de uitstraling en het gevoel van een papieren verpakking. Dat draagt enorm bij tot de authenticiteit van je merk. In de categorieën brood en beschuit bijvoorbeeld, grijpen consumenten gemakkelijker naar verpakkingen met een ambachtelijke toets. Hetzelfde geldt voor andere voedingsmiddelen. 

Met de voelbare vernis kan je ook selectief te werk gaan. Wil je contrast tussen verschillende onderdelen van je verpakking? Dan licht je met deze techniek één bepaald element uit.

Met de voelbare vernis bepaal je zelf hoe de textuur van je product aanvoelt: zijdezacht, of net wat stoerder en ruw. Zo voeg je een nieuwe, verfijnende dimensie toe aan je verpakking en krijg je meer controle over de consumentenervaring.

Ruime toepassingsmogelijkheden

Onze voelbare vernis heeft een grote bestendigheid tegen hitte, krassen en schuren. De vernis is ook ruim inzetbaar en kan worden toegepast op verschillende substraten, zoals polyethyleen, polypropyleen en polyester.

Benieuwd of jouw product nog meer verfijning kan uitstralen dankzij deze voelbare vernis? Neem contact op voor meer informatie.