26/11/2018

Vitrapack palmt nieuwe markten in

Vitrapack kan bogen op een rijke en goed gevulde geschiedenis als dé preferred supplier van heel wat spelers in en buiten de voedingssector. Door een klantgerichte aanpak garandeert het bedrijf een kleurrijke vlag die de lading ook echt dekt: Vitrapack zorgt voor een visueel verfijnde én veilige verpakking van alle producten van haar klanten en adviseert over sustainability en productie optimalisatie. Ook nu blijft deze visie core, en toch: 'there's room for more!' Vitrapack ontwikkelde in de loop der jaren een uiterst gevarieerd en gespecialiseerd gamma aan vaardigheden. Deze expertise vormt een belangrijke troef om nieuwe marktsegmenten én hun producten in te pakken. Ter illustratie enkele voorbeelden van bijkomende toepassingen die recent een plaats hebben gevonden in het polyvalente portfolio van het bedrijf.

SQM, dat focust op de productie van hoogwaardige, wateroplosbare kunstmeststoffen, contacteerde Vitrapack voor haar verpakking.

SQM, dat focust op de productie van hoogwaardige, wateroplosbare kunstmeststoffen, contacteerde Vitrapack voor haar verpakking.

Bedrukte silo’s

Voor een bedrijf dat verschillende verpakkingsproducten produceert en verkoopt, waaronder silo’s die fungeren als hersluitbare en ordelijke opberging van uiteenlopend snoepgoed in middelgrote tot grote hoeveelheden, testte Vitrapack met speciale inkt types de bedrukbaarheid van de gebruikte, zeer dikke en speciale folies.

Het bedrijf produceert deze kokers in pet en pvc en verkoopt ze aan voedingsproducenten, die deze veelzijdige verpakkingen gebruiken om klanten als horecabedrijven en kantines optimaal te bedienen. De nieuwigheid voor Vitrapack zit hem hier niet in het inhoudelijke aanbod, maar wel in de dikte van de verpakking, 120 tot 130 micron, en de inzet van speciale inkt types. In dit geval zorgt Vitrapack voor een mooie finishing touch door deze transparante, robuuste kokers te bedrukken op één van haar allernieuwste tien-kleuren-flexo machines.

Ecologische onkruidverdelging

Een bedrijf waarvan de eigenaar erin slaagde om te ontsnappen uit de doodlopende straat van de klassieke onkruidbestrijding ontwikkelde een product dat niet zo lief is voor het onkruid, maar wel voor de mens, dier en de hele omgeving. Met een hart voor het milieu als rode draad werden uiteenlopende buitenprojecten gerealiseerd. Bij pilootprojecten in de retail sloeg het onkruid verdelgingsproduct aan en de vooruitstrevende verdelger wordt nu gecommercialiseerd en gedistribueerd.

Vitrapack stapte maar wat graag mee in deze duurzame dynamiek. Het onkruidzout wordt machinaal verpakt in een speciale folie. Vitrapack produceert de eerste bedrukte folies en geeft daarmee een herkenbaar ‘gezicht’ aan een nieuw en vernieuwend product.

Kunstmeststoffen verpakkingen

Een mondiaal bedrijf waarvan de Europese tak onder meer focust op de productie van hoogwaardige, wateroplosbare kunstmeststoffen die gebruikt worden om het rendement van diverse gewassen te verhogen contacteerde Vitrapack. Hoogwaardige producten vragen om een hoogwaardige verpakking, die aan alle functionele en veiligheidseisen voldoet.

Voor dit belangrijke aspect werkt dit bedrijf nauw samen met Vitrapack: voor de verpakkingen van 1,2 en 5 kg wordt geopteerd voor meerlagige laminaten. Een veelzijdig en veeleisend testtraject gaat ook nu vooraf aan de definitieve vormgeving van de verpakking. Vitrapack zorgde via RASK voor diverser mock-ups om alle aspecten van de verpakking te controleren en te optimaliseren alvorens te finaliseren.